Saturday 25 February 2012

MyDesign : Sketch Book untuk conteng- conteng

Assalamualaikum....

Hari ni aku nak promosi sket buku yang baru je aku lancarkan beberapa hari lepas... Buku apa? bukan buku novel ke buku rujukan ke ape... tapi buku sketch/lakaran/conteng-conteng/nota... serba guna la kiranya....

Sebelum tu meh aku tunjuk dulu bagaimana ghopenya buku tuu...

Design #1 Cute style




 Design pertama ni lebih kepada golongan kanak-kanak Ribena dan seswai jugak ntuk kaum gegirl...


Design #2  Cool n Mysterious Style





Design kedua ni khas untuk kaum lelaki yang sukakan sesuatu yang simple tapi cool (ntahla cool ke tidak haha)....

Setakat ni sambutannya amat menggalakkan, lebih 2000 naskhah terjual.... harganya... er... jap nak check.... *belek2 depan belakang atas bawah takde plak jumpa tanda harga....
...............
Ok, kantoi.... sebenarnya semua tu hanya berlaku dalam mimpi je... haha... entah bila masa plak aku ada terbit buku nih... angan-angan jela sampai 2000 naskhah terjual tuuu...

Sebenarnya design ni hanya satu draft yang aku buat untuk satu contest. Minggu lepas, aku ada la join satu contest yang dianjurkan oleh salah seorang member WLA iaitu cik merahitujambu@ Athirah... Dia minta kitorang designkan cover depan belakang serta muka surat bahagian dalam untuk sebuah buku. (contest ni hanya aktiviti suka2 dalam WLA)

Walaupun aku orang yang hantar paling last, tapi aku buat 2 jenis design, terlebih rajin. Dan aku mempertaruhkan kedua2 design (tapi aku lebih yakin dengan design kedua kerana ramai lagi yg bleh buat buku yg lagi comel dari design pertama aku tu)

Dan, Alhamdulillah, Design #2 aku tu berjaya dapat tempat ke-3.. okla tuuu... semua yang lain hebat2 cuma mungkin aku punye lebih bernasib baik... :)

Dan hadiahnya... sangatla comel,,,, phone straps versi mij ..


(sayang plak nak guna takut tercabut dan hilang, sebab klu ikut rekod2 sebelum ni ape2 aksesori aku mmng tak tahan lama, hilang)


Tu phonestraps ke-2 aku dapat hadiah daripada blogger... yang pertama drpd Cik Cempaka :


Yang ni rosak/patah semasa proses penghantaran -_-

skang ni tengah tunggu phone straps ke-3 daripada CCI... hadiah sesaje sebab tetibe dia bermurah hati nak bagi kepada 5 pengomen pertama post dia kat Wall WLA

Best kan WLA??? macam2 aktiviti ade... ada lag yang tengah berlangsung skang dan masih belum sempat join :(


Apa itu WLA?? WeLoveArts Group... Klik SINI



Trimas sudi baca,semoga mendapat manfaat daripada entri ni :)

21 comments:

  1. pergh..............ada buku sendiri..........
    bertambah2 income.........

    ReplyDelete
  2. ceyh, aku ingat hang betol2 jual macam conteng punya blog, baru ingat nak beli.

    aku pon teringin nak beli phone straps CCL

    ReplyDelete
  3. alahai... mule2 tadi ingat betul2 jual :P

    ReplyDelete
  4. cantik2 buku tu...sib baik x join kalo x kompom kalah... :P phonestrape sume cute mute... suke... ^_^ cci nyer kene le sabar.. muehehe.. :P

    ReplyDelete
  5. Haziq : income celah mana? bukan jual pun haha

    Norazlin : ye ke nak beli? phone straps tu bleh try tanya org yg buat tuu.. mana tau dia nak jual

    fatinlea : hehe... saje bg gempak sket

    CCI : naseb baik cci x join klu x takdelah entri ni... *mengigau nih tunggu phonestraps tu x smpai2

    ReplyDelete
  6. design tu mmg cool sesuai untuk lelaki jiwang macam keri (=..
    tahniah!alhamdulillah murah rezeki keri ^_^

    ReplyDelete
  7. wahhh...nmpk meriah je..seronok la dpt berkarya =)

    ReplyDelete
  8. Fiza : trimas, jiwang le sangat :)

    3no : memang seronok... cuma x berapa sempat je seminggu dua nih

    ReplyDelete
  9. sy pun suka tgok design yg ke 2 tuh...hee

    ReplyDelete
  10. kejelesan tahap maksima dah ni.. keri nak satu phonestrap.haha.. yang cik cempaka tu comelllll, saynagnyer patah.g lah bako dalam oven bg cantum lagi.haha.. pujian ikhlas, memang layak menang sebab design itu cool

    ReplyDelete
  11. Tg Puteri : thx :)

    biQa : mmng nk suh orng jeles pun haha. klu aku yg bako rasanya bukan cantum, tapi hangus trus

    ReplyDelete
  12. Cewahh.. Highlight sikit pasal menang tu.. huhu.. Cetak la buku ni pastu paksa anak murid beli.. hehe..

    **Phonestrap MD dari CC patah nama ja.. Nasib baik doodle dia tak patah.. Ni mesti kes pokcik posmen dengki ni...

    ReplyDelete
  13. Hehehe.. mengigau tunggu phone straps CCi le tu :P

    Tahniah Keri, anda memang layak menang. Sibuk2 pun masih sempat wat design yang cool.

    ReplyDelete
  14. rekaan kedua tu aku paling suka sebab simple. aku suka notebook style ghope itu. kalau ada, aku memang takkan beli.haha. ok tak lawak.

    tahniah eh keri junior

    ReplyDelete
  15. MD : wahaha... kang kena serbu ngan mak bapak diorang naya...

    khatgrafik : si fatimah ni ade brape bnyk blog laa.. haha
    trimas2... :)

    dani : sama laa.. walaupun aku suka tak semestinya aku beli haha...
    *nasib baik ko x join. klu tak melepas phonestrap tuu

    ReplyDelete
  16. mesti kreatif orang nya kan siap dapt nombor ag..=)

    ReplyDelete
  17. design no 2 tu smart doh..cam death note..kalau tu death note boleh la aku tulis nama ko dlm buku tu pasni..eh?haha

    ReplyDelete
  18. Azee : Alhamdulillah... rezeki :)

    myra : buku death note pernah ada jual kat malaysia dulu... aku ada satu.. masih simpan sayang nak guna

    ReplyDelete
  19. org bbakat seni ni, walaupun dia buat sesuatu yg sgt simple pun akn nampak cantik dan menarik juga.. Kan.. (:

    ReplyDelete
  20. sobsobss x de idea ak nk buat T__T

    ReplyDelete
  21. hati : takdelah berseni sangat... conteng2 je tu :)

    Scya : sbnrnya takde idea gak, tp bila dah start menconteng sket2 idea datang

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...