Friday 1 March 2013

Anak Kecil Main Api (Versi Baru)

Assalamualaikum...

Virus kesibukan yang melanda aku 2-3 menjak ni menyebabkan mood mengupdate terbantut. Nak menconteng kat SAI n Photoshop pun hilang nafsu.

Tapi datang pulak mood memutarbelitkan lagu. Jadi sambil2 nak tido tu aku pun ubahsuai lirik lagu Anak Kecil Main Api... alaa lagu yg femes tuu... Yg tiap kali orang UMNO nyanyi mesti keluar air mata darah dan hingus hijau tu... ahaks.

Versi asal boleh rujuk SINI


Lirik diubahsuai supaya lebih seimbang dunia akhirat (ceh yela sangat)

Aku rasa dengan pengubahsuaian ini maka adalah lebih berbaloi untuk ahli2 Parti Politik Pro-Kerajaan, Pro-Pembangkang, calon Bebas, peserta perhimpunan, pelajar sekolah, mahasiswa universiti, peserta kursus motivasi, peserta PLKN, penyanyi2 lagu patriotik untuk menangis, meratap dan berkabung tiap kali menyanyi lagu ni.

Walaupun ayat yang aku gubah tu tak seindah yang asal tapi asalkan maksudnya sampai, lantakla.

Ok yang bawah ni versi heavy metal, seswai dinyanyikan kumpulan rock dan geng2 Black Mental :
ok, music pliss...

Anak gadis Melayu main cinta,
Terjerat hatinya yang sepi,
sperma berenang bercampur ovum,
Dara dijaga dirampas orang.


Datuk Nenek tua Bangka,
Tergadai seluruh emas permata
Akibat angkara si cucu derhaka,
Menjadi hamba dadah dan ganja.

(chorus)
Anak kecil Malaysia main iPad, 
Anak Melayu main nyanyi-nyanyi, 
Anak kecil Syiria main senjata api, 
Anak Palestin main hafal al-Quran.


Gendang perang sudah dipalu, gelombang perjuangan mengorak tari,
Arus perubahan ini, biarlah kita menjadi bahan pemangkinnya.







Trimas sudi baca,semoga mendapat manfaat daripada entri ni :)

28 comments:

  1. de Vibratore says: fuiyooo.. yang dakwah ala Yasin Brothers tu aku suka.aku tengah hapal nih. mungkin ari ni aku tuang solat jumaat nak hapal lirik dia (ko tanggong dosa aku laa..)

    yang metal tu aku tak paham nak pakai speed berapa knock atau 1/4 treble. Berapa deep vocal? grunging level berapa? aku pon tengah hapal lirik metal tuh. petang karang boley jam.
    err... tak de rap ala K-pop Putrajaya ke?

    ReplyDelete
  2. tak pernah dengar pon lagu nie..huhuhu

    ReplyDelete
  3. menarik tu. lirik yang ke arah macam ni lebih baik

    ReplyDelete
  4. pndainya dia wat lirik.. ^_^

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. tak pernah dengar lak lagu ni.tapi baguslah lirik di ubah kepada yangg lebih baik

    ReplyDelete
  7. Im singing the heavy metal version.. Siap masuk biology sperma ovum segala.. Ekekeke.. Terbaik..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...