Friday, 28 December 2012

Dunia tanpa masalah…

Assalamualaikum...



wujudkah dunia tanpa masalah?

Masalah, problem, stress wujud kat mana-mana…
Kecuali pada dunia seorang anak kecil…
Masalahnya Cuma lapar, sakit, nak buang air kecik, air sederhana kecik, air sederhana besar dan air besar.

Tapi, semua masalah mak ngan ayahnya yang akan tolong selesaikan.

Tak perlu fikir tentang masalah-masalah kehidupan, tekanan kerja, dan bebanan tanggungjawab.
Tapi, anak kecil itu juga akan menghadapi tekanan dan permasalahan yang sama apabila dia menginjak dewasa.

Kita pernah melalui fasa hidup tanpa masalah itu, jadi tak perlulah berangan sangat nak kembali ke zaman itu semula.

Hidup kita, masalah kita, mahu tak mahu, kena hadapi, kuatkan semangat dan terus bergerak ke hadapan.



Rindu budak ni … :)


Hai peminat semua...


muka gedik... jgn besar nanti buat duckface sudah



saat-saat cemas dipaksa posing dalam "Lautan bebola warna -warni" -muka pasrah



dah boleh meniarap

cubaan untuk duduk bersimpuh gagal...



macam tak membesar je saiz budak ni tiap kali aku balik kampung. cuma skill dan kemahirannya je yang bertambah.  haha




Oh ya, ada satu tempat di mana kehidupan tanpa sebarang masalah dan kepayahan, hanya kegembiraan.
Tapi untuk ke sana, kita perlu mati terlebih dahulu.
"SYURGA"




Doa minta masuk Syurga Dan Jauhi Api Neraka



Trimas sudi baca,semoga mendapat manfaat daripada entri ni :)

16 comments:

  1. sy igt agi, mse sy ada mslh yg betul2 ggu emosi sy, sy baring sblh anak buah sy dan pandang muka dia. masa tu rasa indah nye jd kanak2 mcm dia sbb xperlu hadapi tekanan hidup. dia pandang sy dgn sayu seolah-olah nk pujuk sy. :)

    doa tu, biasa bace mse bgi salam kanan dan kiri slps solat. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul2... main2 dngn budak2 bleh hilangkan tension n stres.
      rasa tenang sbb budak2 ni msih suci drpd dosa

      Delete
  2. setuju
    kita dah lalui fasa kesenangan dan apabila menginjak dewasa sudah tiba waktu untuk kita melalui fasa2 ujian...
    baru indah kehidupan
    kan? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ikut giliran la.. semua akan merasa .baru adil :)

      Delete
  3. comel..selalu juga hamba fikir begitu..indahnya zaman kanak-kanak

    ReplyDelete
    Replies
    1. tp ada jugak kanak2 yg x bernasib baik

      Delete
  4. comelnya.. kdg2 tgok baby.. alangkah bestnya hidup dorang

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak ayah lg la best, sebab mnjadikan hidup baby2 diorang best :D

      Delete
  5. hari hari ade masalah kan..comelnye baby tu.kalau tengok baby mesti rasa kurang stress kan..^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn tengok bby tu lama2 sngat, nnti bby tu yg stres plak haha

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...