Monday, 7 January 2013

MyKomik : Dari Mata ke Hati

Assalamualaikum...


Mata ke hati

Dari TELINGA jatuh ke HATI, itulah WANITA..mudah terpesona dengan apa yang didengarinya..akibatnya, sering TERTIPU antara pujian hakiki dan TIPU HELAH perangkap..

Dari MATA jatuh ke hati, itulah LELAKI..mudah terpesona dengan apa yang dilihatnya, hingga kerap TERKELIRU antara indah hakiki & palsu..

Oleh sebab itu, wanita perlu BERHATI-HATI dengan UCAPAN LIDAH yang didengarnya & lelaki perlu MENJAGA PANDANGANNYA..(
✿◠‿◠)






“Pandangan mata adalah panah beracun dari antara panah-panah Iblis. Barangsiapa meninggalkannya karena takut kepada-Ku maka Aku ganti dengan keimanan yang dirasakan manis dalam hatinya.”
(HR. At-Thabrani dan Al-Hakim).


Rasulullah s.a.w bersabda: Wahai Ali, janganlah engkau mengikuti satu pandangan (kepada wanita) dengan pandangan lainnya kerana yang pertama untukmu dan yang kedua bukan untukmu.
(H.R. Tirmidzi dan Abu Daud)

Katakanlah (wahai Muhammad) kepada orang-orang lelaki yang beriman supaya mereka menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka. Yang demikian itu lebih suci bagi mereka; sesungguhnya Allah Amat Mendalam PengetahuanNya tentang apa yang mereka kerjakan.




*Entri ni perli diri sendiri... menegur diri sendiri juga satu bentuk dakwah... ahaks.



Trimas sudi baca,semoga mendapat manfaat daripada entri ni :)

43 comments:

  1. hamba sokong..kaum hawa sangat mudah terpedaya hanya dari kata-kata...

    ReplyDelete
    Replies
    1. muka tak hensem takpe... janji pndai mengayat.. haha

      Delete
  2. Replies
    1. Alhamdulillah, moga smpai apa yg cuba nk disampaikan :)

      Delete
  3. sila2lah bersyukur bila menjadi rabun, dan manfaatkannya sebaik mungkin. haha~ (cabutkan aja spek tu, mudah2an terpelihara la nanti). & lawa komik ni..ada effect lg. baru betul disambar petir..

    ReplyDelete
    Replies
    1. cabut kaca mata senang..blk je pening sbb x nampak mkn ubat..tido..ahahah..emmm..

      Delete
    2. dulu time dok matriks dh rabun tp saja malas pakai spek. tp disebabkan rabun muka semua org jd cntik sbb tak nmpak jerawat jeragat dan lubang2 kt muka haha...
      efek terbalik

      Delete
    3. hahaha.. setuju ngan kata cikot.. muehhe... lelaki ni mmg pandai bermain ngan kata2.. muahaha.. jd kaum hawa jgn mudah terpesona yer.. :P

      Delete
    4. tulaa.. orng pompuan suka baca novel jiwang, tgok crita cinta, tu yg senang tu terpengaruh ayat2 manis.. :D

      Delete
  4. "subhanallah cantiknya"


    ramai guna komen kat atas ni konon2nya menghalalkan sesorang nak tengok..budus macam hape je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Alhamdulillah, biase2 jer... nnti saya upload lg ye gmbar saya, rajin2la komen n like.. euww"

      puii.. haha

      Delete
  5. Replies
    1. fenomena biasa... yg ramai org lelaki tak sedar dan x perasan

      Delete
  6. bestnya blog ni. insyaAllah akan berkunjung lagi.
    buat banyak2 lagi komik ye. suka sangat! :)

    #PeringatanUntukDiriSendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insya Allah kalau ada idea dan kelapangan.
      trimas sudi singgah :)

      Delete
  7. wow keri..lukisan semakin awesome....lama xsinggah sini...surah annur, diperintah spy lelaki dahulu menundukkn pndangan..jgn hnya nmpk salah perrempuan shj...toing2

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya.. ya.. tengah tunduk la nii.. haha

      Delete
  8. assalamualaikum keri...peringatan buat semua...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tp entri ni lebih kpada ntuk diri sendiri :P
      sape nak tumpang terasa pun boleh :D

      Delete
  9. betul tu,lgpun pompuan ni mudah salah sangka kalau di tengok2 byk kali..baik jgn nak tengok sngt..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. atau dengan kata lain, mudah perasan haha

      Delete
  10. btw.. sangat ohsem komik tu.. ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. cci pn buatla satu nk tngok. dah lama request tak tertunai jugak ni. mesti comel gile bila karakter2 tu jd bntuk komik

      Delete
  11. perempuan jtuh cinta pd apa yg didengar, sedangkan lelaki jatuh cinta pd apa yg dilihat.

    sbb tu sy pilih tuk menjauhi sweet talker. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. nmpak macam ada pengalaman perit je.. ^^

      Delete
  12. Replies
    1. mana bleh lawan ngan amna si pelukis komik pro.. stakat komik kaku camni jela mampu... :P

      Delete
  13. Replies
    1. hamboi.. nak yg pucuk muda je... haha

      Delete
  14. Replies
    1. kalau ada salah, tolong betulkan :D

      Delete
  15. mmg pergh arr!!.. terkena!! :D
    suka!!

    ReplyDelete
  16. haha. memang sentap lah.. keh3.. dahlalu depan mata, tak tengok rugi.. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. tengok sekali takpe... save baik2 dlm ingatan.. haha

      Delete
  17. haha..lelaki mmg kena jaga pandangan..and maybe kena kurangkan ayat2 manis jugak kot?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hoho... nasib baik tak reti ayat2 manis nih :P

      Delete
  18. Assalamualaikum suka yang ini hihih.. mantoppppp ^^,)

    ReplyDelete
  19. haha..terbaikk la. saya suka, saya suka! :D

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...