Wednesday, 14 December 2011

Si Gadis Melayu Berbaju Syaitan...

Assalamualaikum.....

Aku minta maaf jika tajuk entri ini agak kasar bunyinya. Mngkin sebab aku rasa agak geram sket ngan satu peristiwa yg aku alami sendiri. Situasi ni sebenarnya biasa dialami , dan dilihat oleh semua orng, mngkin korang jugak pernah tengok cuma mngkin cara kita mentafsir dan menilainya berbeza.


Kisah ni berlaku minggu lepas, cam biasa aku ngan housemate aku merempit pegi kedai makan ntuk ... ntuk makanlaa... ape lagi. Kedai makan tu memang tempat kitorang selalu lepak singgah, dan makanan serta harganya berpatutan, lagipun ramai awek cun slalu lalu lalang kawasan tu.

Bukan nak cite pasal makan, tapi mengenai seorng pekerja perempuan ni(anak tuan punye kedai) yang pakai baju perghh! baju setan !!.. alaa.. bju sendat tanpa lengan yg sampai kite boleh usha2 bulu ketiak 4-5 helai tu... yg ketat gile2 sampai nampak segala bonjol -bonjol dan memudahkan kita menyukat kandungan lemak di badannya. (dan aku cuba bersangka baik, mana tau dia terlupa nak pakai baju, sebab baju yg dipakai tu layak buat baju dalam je) .


nilah baju syaitan tu....




sempatlah jugak aku snap bulu ketiak dia .. cuba korang bilang ada berapa helai...


Tapi kalau amoi pakai camtu aku x kisah la...lantaklaa... comel ape, tapi dia ni satu bangsa ngan aku (untuk pngetahuan korang aku Melayu ok) serta seagama dngan aku, ISLAM!

Selama ni pn memang pakaiannya tak menutup aurat tapi tak sedahsyat itu.Bila aku tengok je dia pakai camtu, terus aku rasa meluat giler (sorila) smpai hilang selera makan (aku cuma mampu habiskan sepinggan nasik je hari tu) ... serius, memang aku rasa sesuatu yang membuatkan hati aku ni pedih... rasa marah, sedih, meluat, tergoda, pelik, hairan dan berpuluh-puluh jenis serbuk perasa Babba's, Adabi, Linggam, Maggi tetiba timbul dalam fikiran aku.

Abnormalkah aku sebab rasa macam tu? Pelikkah kalau aku kata aku yang rasa malu bila melihat dan terserempak dengan keadaan macam tu? Bangangkah aku kalau aku rasa muka aku tebal gile dan rasa nk sorok je muka aku dalam lubang jamban tiap kali aku nmpak ada gadis2 Melayu yg rasanya masih Islam berpakaian mendedahkan aurat dan lebih hampir kepada tidak berpakaian? Memng pelik, sebab aku pun rasa pelik... kenapa aku plak yang lebih2 sedangkan si pelakunya bleh tersengih-sengih tiap kali ada yg mengusik dan mengorat kerana terangsang dengan keseksian diorang.

Cerita belum tamat lagi... Seterusnya episod yg sedikit sebanyak mengubat rasa sakit dan meluat yg aku rasa. Tetibe datanglah sorang lelaki bersama seorang anak perempuannya yg masih kecil, dlm 5 tahun kot. Yang aku tertarik sangat budak tu comel je bertudung dan nmpak cute giler. haha. Terus aku senyum sorang2. Takde yg perasan kot.
Terus aku dapat idea ntuk lukis doodle ni... thx adik tecik!


Masa tu ingin je aku jerit kuat-kuat:
Comelnya adik ni, kecik-kecik da pandai tutup aurat, nanti bila besar jangan jadi cam akak2 yg suka dedah sana, bukak sini tu yer? (tapi aku cuma sebut dalam hati jela, bukan berani sangat aku nk buat camtu, x pasal2 kena baling ngan pinggan)
Dan aku harap budak tu boleh kekalkan pemakaian yang sebegitu sehingga dia dewasa kelak. Insya Allah jika mendapat didikan yang betul. (sebab ada juga kes ibubapa yg suka pakaikan tudung pd anak diorang sebab nampak comel, bila besar tudung entah ke mana)


SOALAN AKU untuk gadis2 (yang dh hilang dara atau janda pun takpe) di luar sana:

Korang ada tak rasa MALU bila korang pakai tudung singkat (bg yg bertudung) serta baju sendat  yang membolehkan orang lain nampak bonjolan di dada korang tu? atau rasa bangga ke atau camne bila buat FREESHOW tnpa tiket dan bayaran camtu?
(ko nak kata aku miang ke gatal ke lucah ke tak kisahlah, sebab orng yg melakukannya aku rasa lebih miang, gatal, dan lucah drpada aku yg sekadar bertanya)
*kalau memang tak malu pun takpela, ramai lagi kaum sejenis korang yang akan tolong rasa malu untuk korang. Kesianlah mereka, tak pasal2 dapat malu sama, semata2 korang yng tk tau MALU.

p/s : mngkin aku takkan rasa cam yg aku rasa tu kalau orng yg pakai bju setan tu CUN GILER cam model tahap 7 bintang. haha. setakat model taraf taik bintang takyahla pakai camtu.. ptuiih!
(mngkin teguran ini agak kasar, sebab aku cuba menjadikannya santai)

 - monolog by keriikhwan -




Trimas sudi baca,semoga mendapat manfaat daripada entri ni :)

15 comments:

  1. saya lagi la,, anak peniaga .. boleh tgk sorang2 pelanggan pompuan yg dtg beli barang tuu .. hurm,, mintak jauh dr keturunan cmtu .. nauzubillah

    ReplyDelete
  2. Ya Allah..malu kaum ni..malu agama..malu semalu-malunye...huhu

    ReplyDelete
  3. nak tegur salah, x tegur pon salahkan

    ReplyDelete
  4. glup!!!**telan air liur cm telan batu..ehehehe..emosi tul en keri kita...terima kaish mengingatkan..tp kalau bj cmtu pakai time niga memang rasa x selera sbb tkkt bulu2 dia gugur dlm pinggan=o

    ReplyDelete
  5. Allah hanya memilih orang-orang yang akan diberikan hidayah dan petunjuk kepadanya. Jadi, berdoalah agar kita merupakan insan-insan terpilih itu. Dan doa jugak agar kita tidak ditarik nikmat berada dlam Islam. insyaAllah.. ^_^

    p/s : sekiranya ada yang tak mau akan islam, Dia akan berikan kepada org yang mahukan islam... ^_^

    ReplyDelete
  6. kreatif doodle :)

    Info Event For Blogger: Percuma Samsung Galaxy Ace & RM1000, it's very easy to get, let's come and get it --> http://www.streetdirectory.com.my/streetdirectorymalaysia/

    ReplyDelete
  7. mmg...mmg kdg2 pelik camne dorang bley pakai macam tu..

    selalu je timbul persoalan tu...lebih2 lagi kalo artis...

    **muhasabah diri sendiri jugak:)

    ReplyDelete
  8. berpakaian tapi telanjang. (^_^)

    ReplyDelete
  9. Salam, sabarlah yeee.tibe2 malu plak sbb ni pasal kaum sejenis.hoho.itulah si salah laku xrasa malu, org yg tgk plak malu.susah lah bila perempuan ni dah hilang malu, habis kucar kacir dunia.

    Nasib baik ada budak kecik tu kan, mknenye peringatan jgak tu nanti didiklah isteri n anak2 agar jaga auratnye dgn baik.barulah masyarakat yg terhasil nanti molek2 blake, insyaAllah :)

    ReplyDelete
  10. Hadi : jgn smpai x jadi wat keje sudah... haha

    3no : Alhamdulillah :)

    En. Kronik : semuanya serba salah

    ReplyDelete
  11. mij : geli!! haha

    Ckin :Doakan ntuk dia gak.. moga mndapat hidayah. :)

    Konde : :)

    yayath : bila maksiat tu dh terbiasa, akan hilang rasa berdosa ... jd jgn biasakannya

    Nur : betul3

    Merah : malu itu perisai org beriman

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum keri ^^. bravo alaik dik ^^
    sifat seorang hamba.. jika ada iman,pasti ada rasa MALU. Bila iman kurang dan hampir tiada.. itulah tandanya pintu MALU nya sudah tiada.. Bukan kah Malu itu separuh dari iman..^^
    buat anak peniaga tersebut.. Moga2 Allah memberikan nya hidayah .. insyaALLAH..
    Akak suka entri -entri keri keyro ni hehee.. Teruskan... berkarya ok ^^..

    ReplyDelete
  13. aduh...malunya la baca entry ni....huhu..itulah kaum hawa, fitnahnya adalh yg plg brbhaya di dunia ini...wanita adlh punca fitnah di akhir zaman...sbb itu, sebaik2 wanita adlh wanita solehah...

    ReplyDelete
  14. Kak Nor : jika diterngkn dgn konsep fizik/math MALU itu berkadar terus dgn IMAN.... ^^

    SuFi : tahniah sbb tergolong dlm golgn pemalu.. :)
    wnita sudah mnjdi snjata plng ampuh musuh2 Islam... dlm x sedar kita sdh terjerat

    ReplyDelete
  15. wahhhhhhh,.ganah ore klate kito nim..baguh2,berdakwah..sayo follow awok.,klu sudi follow la blk..klo sudi laa..hehe :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...