Thursday 1 December 2011

myVECTOR : Si Kecik yg Berjiwa Besar :)

Assalamualaikum...

Pada zaman dahulu, tersebutlah kisah seorng perwira  bertubuh kecil yang suka menolong orang... Walaupun kecil lgi cute, perwira itu sangatlah kuat....


 Power Puff Girl! ambiklah klu nak (ni guna Excel je)

Sebenarnya aku bukan nak cerita pasal tu... ni pasal seorang gadis yg bertubuh kecik molek (aku pun tak tahu sangat kebenarannya). Aku pernah sebut tentang dia ni dlm entri yg lepas.... namanya Nur Dani ... gadis jelita dari Benua Afrika... yg merantau ke Malaysia semata2 mencari rezeki yang halal... Jiwanya sangat besar, kental dan tabah,.. inilah orangnya...
.............

............

...........

...........

...........

..........

.........

........

.........

.........

.........




Gadis berkulit hitam manis ni sangatlah susah ntuk dilukis, lebih-lebih lagi ni first time aku guna Excel ntuk melukis vektor. Harap2 tuan punya badan suka dengan lukisan aku.

Ok jumpa lagi..


.............

............

...........

...........

...........

..........

.........

........

.........

.........

.........

.............

............

...........

...........

...........

..........

.........

........

.........

.........

.........

DUSH!
Adoi!! tetibe je kena baling batu...
Ok, aku tipu je sebenarnya.... gambar dia bukan macam tu... yg bawah ni baru betul... haha



Maaf atas segala kesilapan teknikal sebelum ni... :)
Dia ni bukannya seorang model, tapi selalu berangan2 jadi model, maka terhasillah gambar ala2 model ni...
Apsal aku lukis muka dia? sebab dia cun? tidak, (jgn tertipu ngan vektor tu, atas permintaannya aku terpaksa melicinkan kulit mukanya, membuang segala jerawat dan jeragat)
Ini sebenarnya sbagai penghargaan sebab dia penah lukiskan vektor ntuk aku dulu... SINI

Nurdani ni sifu aku dlm bab2 lukis pakai Excel, klu sape yg nk blajar lukis pakai Excel blehla jenguk ke blog dia, ada bnyak tutorial kt sana.
Karya2 dia bleh dikatakan dlm kategori unik... (katanya, bukan aku yg kata)
Aku suka lukisan dia sebab charcter2 dan design yg cute serta kretif, tp  yg paling penting ada mesej yg cuba disampaikan melalui lukisannya... walaupun ada gak time merapu meraban tuu...

Jom kita doakan supaya dia dapat mencapai impiannya untuk menjadi seorang designer yg berjaya.
Bila berjaya nanti jangan lupa plak belanja makan seminggu sekali...

p/s : aku takleh tunjuk gambar asal kat sini. takut dia tak benarkan. pandai2la pegi carik dlm blog dia. kot2 ada.

Sorila yer ade terkutuk mengata. lukisan ni pun tak berapa menjadi. maklumlah budak newbie bru blajar....

- Semua karya dalam entri ni adalah menggunakan Microsoft Office Excel 2007 -



Trimas sudi baca,semoga mendapat manfaat daripada entri ni :)

15 comments:

  1. sangat cantik!!!!!!!!!!!!!!!!! sukanya saya !!!!!!!!!!!!!!!!! tq!!

    ReplyDelete
  2. sama2... cntik kan yg Afrika tu? haha

    ReplyDelete
  3. bahahaha...ayat xleh blaa kan...

    ReplyDelete
  4. Hitam² pun manis..

    Tapi putih itu comel.. haha



    NICE bro! jeles aku, tak pernah try lagi buat vektor² ni..

    ReplyDelete
  5. hadoii keri ni..ade saje ayat yang nak buat gelak tau..ok,semakin hebat..saya undur diri dulu

    ReplyDelete
  6. :)
    MIJ : idea spontan

    YOUsuf : jgn dipandang rupa luaran.. :)
    semua ciptaan Allah, ada kelebihan msing2

    Fiza : gelak2 awet muda sket...

    ReplyDelete
  7. hahahahaha....terkezut tgk dani afrika..haha

    ReplyDelete
  8. BiQa: tu wjah dulu2... sjk pkai prduk simplysiti ni, dah putih sket

    ReplyDelete
  9. awat yg mula2 tu gelap sgt.... huhuhuhu.... tperanjat tgk versi afrika tuh... =)

    ReplyDelete
  10. comel..dh jdk hobi plak tuan hamba ini melukis ek..

    ReplyDelete
  11. Kak Zarini : saje kasik suspen

    3no : melukis ni mmng hobi dari kecik, cuma skang tgh test skill baru

    ReplyDelete
  12. Keri cutenya... lukiskan vector kak citra boleh?

    ReplyDelete
  13. Kak Citra : thx. bkn x bleh. tp ada 2-3 lkisan yg dh jnji nk buat x start2 buat lg -_-. sebb saya lukis lmbat. bdk bru nk bljar.

    ReplyDelete
  14. hehe byk permintaan ye.. xpe kak tunggu.. :)

    ReplyDelete
  15. Insya Allah sy try buat. tp lmbat la sket. klu x serupe jgn marah lak. x reti sngt ni..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...