Saturday 26 January 2013

SHORT FILM : Pappu Pass Ho Gaya

Assalamualaikum....


Video ini kreatif dan mesejnya.. POWER!!!






Ringtone yg Pappu guna ntuk dia punya henset tu comel giler. Haha.

Kaum lelaki itu diciptakan kuat dari fizikal dan mentalnya. Namun ramai tersungkur akibat tewas pada rayuan seorang perempuan.

Banyak persoalan yg berada di minda,
Banyak tanda Tanya dan juga kata kerja
Otak kata jangan hati pula kata ya
Hidup tak menentu adakah ini cinta

Banyak soalan bnyak juga jawapannya
Kata hati dan rasa tak dibiar saja
Setiap yg berlaku ada kebaikannya,
HARUS PEJAM MATA DAN CUBA APA SAJA..

-Cinta Muka Tak Malu –


“Hidup remaja hanya sekali. Rugi jika tak menikmatinya dengan keseronokan. Masa muda inilah nak try dan enjoy  apa saja. Cinta, hiburan, kebebasan dan dunia tanpa batas.”
-dipetik daripada buku Kata-kata Sakti Syaitan Laknatullah-

“JUST DO IT    -Setan Kecik-

AL-QURAN itu Penyelamat ;

Allah telah menjawab semuanya dalam Al-Quran, yang telah diwahyukan kepada Nabi Muhammad s.a.w melalui Malaikat Jibril :

Surah An-Nur ayat  21:
21. Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengikuti langkah- langkah syaitan. Barangsiapa yang mengikuti langkah-langkah syaitan, maka sesungguhnya syaitan itu menyuruh mengerjakan perbuatan yang keji dan yang mungkar. Sekiranya tidaklah karena kurnia Allah dan rahmat-Nya kepada kamu sekalian, niscaya tidak seorangpun dari kamu bersih (dari perbuatan-perbuatan keji dan mungkar itu) selama-lamanya, tetapi Allah membersihkan siapa yang dikehendaki-Nya. Dan Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.

Surah Al- Isra’ ayat 32 :
32. Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji. Dan suatu jalan yang buruk.  

Surah Yusuf ayat 23 :
23. Dan wanita (Zulaikha) yang Yusuf tinggal di rumahnya menggoda Yusuf untuk menundukkan dirinya (kepadanya) dan dia menutup pintu-pintu, seraya berkata: "Marilah ke sini." Yusuf berkata: "Aku berlindung kepada Allah, sungguh tuanku telah memperlakukan aku dengan baik." Sesungguhnya orang-orang yang zalim tiada akan beruntung.

Surah Faathir ayat 28 :
28. Dan demikian (pula) di antara manusia, binatang-binatang melata dan binatang-binatang ternak ada yang bermacam-macam warnanya (dan jenisnya). Sesungguhnya yang takut kepada Allah di antara hamba-hamba-Nya, hanyalah ulama[1258]. Sesungguhnya Allah Maha Perkasa lagi Maha Pengampun.
[1258]. Yang dimaksud dengan ulama dalam ayat ini ialah orang-orang yang mengetahui kebesaran dan kekuasaan Allah.



Pappu telah lulus salah satu ujian dunia. Bagaimana dengan kita?


 
Trimas sudi baca,semoga mendapat manfaat daripada entri ni :)

11 comments:

  1. bro..Salam,hidup sbg remaja ni hnya sekali,dpt hidup sampai ke tua tak tau akn sampai ke tak..jadi hargai,guna sebaik mungkin dengan hidup kita setakat ni utk imbangi antara dunia & akhirat..btw,ambo org baru berblogger,mohon teguran sesama kita..wassalam

    ReplyDelete
  2. bisikan syaitan datang dari semua sarah..tidak mengirakaum lelaki mahupun perempuan..yang penting kuatkan iman kita..dekatkan diri dengan Dia..insyaAllah kita dilindungi-Nya

    ReplyDelete
    Replies
    1. syaitan ni memang rajin klu bab2 menghasut ni :P

      Delete
  3. owhh lupa...hamba suka header baru sahabat..
    sahabat Keri versi GOKU pula yer..uhuh

    ReplyDelete
  4. dugaan skrg lagi kuat kan . laki pmpn sume kne kuatkan diri masing2

    ReplyDelete
  5. tak boleh bukak video ni sebab apasal ntah huhu

    ReplyDelete
  6. bagusnya short film macam ni. harap drama2 yang ada dekat Malaysia ni, buat le macam ni. tak da la lagho dengan cinta sangat. pandangan. :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...