Friday, 20 January 2012

PUISI (kot) : Harga sebuah Tangisan...





Hari ini aku menangis lagi
Terasa hati dirobek pilu
Bukan kerana musibah menimpa
Hanya kerna indahnya cerita
Kisah cinta dramatik penuh tragedi
Yang terpapar di layar cerita
Sebuah kisah rekaan semata

Hari ini aku menangis lagi,
Bukan kerna menyesali dosa,
Tetapi hanya berduka nestapa
Demi insan yg kucinta sepenuh raga
Menduakan hati mengendahkan rasa
Menodai janji manis setia
Meski dia belum halal
Tiada ikatan penghubung redha Ilahi

Hari ini aku menangis lagi
Seperti hari-hari semalam
Dan mungkin juga hari2 esok
Murahnya nilai airmata
Tumpahnya tiada harga
Mengalirnya tiada nilai
Bukan sebagai penghapus dosa
Bukan penyebab dekatnya ke Syurga
Bukan jua penghindar jalan ke Neraka




p/s : murahnya nilai air mata kita. Menangis hanya untuk perkara sia-sia. Merintih untuk dunia. Sedangkan menangis itu satu ibadah. Jika dibuat atas nama CINTA kepada Ilahi.

 *Bila mood melukis, menvektor , mendudel dan mendesign hilang, aku berjiwang :)



Trimas sudi baca,semoga mendapat manfaat daripada entri ni :)

12 comments:

  1. JIWANG GAK DIA NI KEKADANG... XPE FAHAM2.... HAHA

    ReplyDelete
  2. jgn hilangkan mendoodle tu..mesti nk lukis2...

    ReplyDelete
  3. BiQa : mende ntah yg ko paham ni haha

    mij : nnti dtg blik la tuu

    SuFi : "aku" dlm puisi tu bukan nama sebenar... ^o^

    CCI : klu dpt dolly drpd cci konfem ade blk mood tu :D

    ReplyDelete
  4. terkadang menangis itu perlu..
    sekadar mecuci mata umpamanya..
    tapi janganlah terlalu dan selalu..
    jadi penyakit mata pula namanya

    ReplyDelete
  5. 3no : betul. slalu gak "menangis" ntuk cuci mata. lepas masuk habuk. :)

    ReplyDelete
  6. hehe.. betul2 kita banyk nangis utk menda yg sia2 jer.. huu. jiwang nampak bro..

    jom renung2kan..=)
    http://lolz-l.blogspot.com/2012/01/kenapa-ilmu-itu-penting.html

    ReplyDelete
  7. hehe sia2 je buang air mata utk benda yang sia2... :D ~

    ReplyDelete
  8. manusia lemah..menangislah walaupun itu sia-sia..dengan harapan bila tangis itu berakhir,dia tahu mana halaun seterusnya..dicarinya tuhan, mudah-mudahan...

    ReplyDelete
  9. Eceh.. Jiwang siot.. Serba boleh.. bgoz3..

    ReplyDelete
  10. tak lari punya..nama pun manusia...=)

    spontan K

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...