Wednesday 28 September 2011

CINTA BUDAK SEKOLAH..... (AMARAN: bdak skolah DILARANG baca!!)



sedang aku sronok2 dok skodeng status FB dkt wall aku, tetiba aku tertarik ngan satu status yg di post oleh seorang bdk pompuan.... student skolah,  post dia cenggini... ditujukan buat BFnye...



sy xbgs dlm ENGLISH.. tapi sy blh bgtwu yg . I LOVE YOU
sy xbgs dlm GEOGRAFI.. tapi sye boleh tawu awk tinggal dalam HATI saya
sy xbgs dlm SEJARAH.. tapi sy INGAT FIRST TIME saye kenal awak
sy xbgs dalam KIMIA.. tapi sy blh bgtau TINDAK BALAS sy bila awak senyum
sy TIDAK HEBAT dalam tiap2 subjek..
tapi sy blh bgtau awak yg sy hebat dlm semua SUBJEK ,
jika TOPIK nyer ialah AWAK !


waa... romantiknye.. sweet gitu.... aloloo... comelnya... (xdenye aku nak cakap camtu )

ntah dari mana dia COPY n PASTE tu ak x nak ambik tahu, Cuma aku ter”kagum” dengan kekreatifan ayat2 yang digunakan tu....

mungkin tujuannya sekadar suka-suka, untuk meluahkan rasa kepada BF nye, mungkin juga untuk dapat “like” banyak2... bak kata bdk2 remaja “like sampai lebam”... 

TAPI... inilah realiti sebenar bdk2 zaman sekarang, kenapa diorang ni kadang-kadang susah sangat nak faham pelajaran kat skolah, walau benda yang simple sekalipon... haa.. nilah antara salah satu sebabnya...

Apa yang aku boleh simpul matikan kat sini, kebanyakan budak2 zaman sekarang ni menjadikan “CINTA” n “COUPLE” sebagai matlamat utama mereka... walaupun di mulut menyebut pelajaranlah yang paling UTAMA... haktuihh.. ..

Aktiviti COUPLE seakan dh jadi BUDAYA WAJIB di sekolah (kecuali bg mereka yang masih waras) 

   Aku nak kata : COUPLE time SKOLAH TAK ADA FAEDAH!!

Wat? Tak puas hati? Ada bangkangan? Aku cabar sape yang bantah tu sila bagi 10 sebab apsal budaya COUPLE itu bagus?

Kemon la... aku boleh listkan sebab COUPLE XDE PEKDAH tu sampai berpuluh2 tapi ape gunanya? SEBAB KORANG MEMANG  DA TAU.. Cuma saje BUAT2 X TAU...
Malas nak cakap panjang2 (dah panjang pon sebenarnya).... meh sini aku nak sambung sket post yang kt atas tuuu... 

.
.
.
sy xbgs dlm BAHASA MELAYU, tapi saya boleh faham MESEJ2  LUCAH yg awak send kt saya...
sy xbgs dlm MATEMATIK.. tapi sy boleh kira kite BANYAK WAT DOSA DRPD PAHALA time kite “Dating”
sy xbgs dlm BIOLOGI.. tapi sy blh bgtwu ape yg akan terjadi klu kite TERLANJUR/ BERZINA....
sy x bgs dlm PENDIDIKAN ISLAM.. tapi sy tau yg COUPLE ITU HARAM...
sy TIDAK HEBAT dalam tiap2 subjek..
sebab sume TOPIK ada AWAK..
sebab tu saya GAGAL dalam EXAM...


aku tak sekreatif orng yang mencipta ayat2 kat atas tu.... sorila...


- monolog by keriikhwan - 


Cinta itu Buta lagi Membutakan
JATUH CINTA itu tidak salah, tapi menjadi SALAH bila kita SALAH mengendalikan RASA itu
"NO COUPLE B4 AKAD"


Trimas sudi baca,semoga mendapat manfaat daripada entri ni :)

11 comments:

  1. betul tu..
    kadang2 tengok adik2 ada yang baru sekolah rendah dah post benda pelik2 kat fb..

    ReplyDelete
  2. sama2la kita mengingatkan dan tegur, insya Allah akan ada ganjarannnya...

    ReplyDelete
  3. ehem2 ckg??? perli nampak???
    ckgu nie ske wat saye trase la, ckgu kan mmg ske wat mcm tu ish3...

    ReplyDelete
  4. asyik org sama yg terasa ni... klu terasa tu baguslah, insaf2 la.. haha

    ReplyDelete
  5. keh3~ keri, hang memang la. kreatif gk ayat ko kat atas tu.

    ReplyDelete
  6. wahhhh...kreatif gle... like3...

    ReplyDelete
  7. hah..sy sokong smbungan ayat itu..

    ReplyDelete
  8. haha...mmg suka ngn entry ni..trbaik. nasib baik r kwe suka subjek kemahiran hidup..

    ReplyDelete
  9. bgus2.kalo bgi dax sek y couple bce ni.terbaik!

    ReplyDelete
  10. agree ! kalau bg dak2 sekolah tu bace, bia diorang tau. huhu. suke ayt dlm kotak pink tu, sarkastik. :)

    ReplyDelete
  11. mohon share ye di fb saya. Ada rakan fb yg highlight entry saudara ni & buat saya tertarik untuk membaca & berkongsi :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...