Saturday 29 October 2011

PUISI (kot) : Aku Ingin Menjadi Soleh dan Solehah

copyright © 2011 by keriikhwan

Aku ingin menjadi Soleh,
Tapi hanya lidahku yang bertutur gagah,
sedang hatiku terasa payah,
meninggalkan segala yang aku peroleh,
fantasi  dunia yang tak sudah-sudah,
melayan nafsu yang tak pernah mengalah,
seakan segala hiburan ingin diratah.

gambar ni Pakcik Google skodeng

Aku ingin menjadi Solehah,
Tapi hanya tersekat di lidah,
Sedang aku tak pernah berubah,
Terasa rugi berpaling dari dunia yang megah
Berat hatiku menggantikan pakaian yang terdedah
Belum puas mempamer rambutku yang indah,
Terlalu leka dengan puji membuatku lemah.


Aku ingin menjadi Soleh , menjadi Solehah,
Semakin hari aku semakin lelah,
Akhirnya aku pasrah,
sehingga terlupa untuk muhasabah,
Nikmat kurniaan-Nya terlalu mewah,
Tapi bersyukur aku tak pernah,
Kini aku tersedar namun terlambat sudah,
Kerana  ajal telah mematikan langkah.

Jom Bertaubat Sebelum Terlambat


-  monolog by keriikhwan –
1:52 am 28 Okt 2011

Xleh tido –> tetiba dpt ilham->bangun-> buka laptop -> menaip -> publish -> tido balik
 (rasanya belum layak dikategorikan sebagai puisi)




Trimas sudi baca,semoga mendapat manfaat daripada entri ni :)

3 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...