Sunday 13 November 2011

REVIEW BeLOG : BLOG SuFi Haraki



Assalamualaikum w.b.t
(er, lama rasanya tak bg salam setiap kali post entri, ish3)

Entri kali ni aku nak review dan mempromote sebuah blog yang aku jamin sangat BEST, BERMANFAAT, BERINFORMASI dan kadang-kadang MENIKAM JANTUNG SERTA KALBU. Fuuh!
Walaupun aku bukn lah sape2 untuk review( blog aku pun berapa ramai je yg sudi baca, ada hati nak promote orang punye)
Tapi aku nak promote jugak, sebab bagi aku blog ni jauh lebih bagus kalau nak dibandingkan dengan blog aku yang kadang2 mengarut nih.

Kenapa aku pilih blog ni?

Blognya simple ,  header pun hampir2 takde  :)  ...tapi kemas dan teratur Walau followernya tak segah korang tapi aku yakin pembaca setianya lebih ramai daripada aku.  (Mngkin sebab tak   banyak promote)

Aku pilih bukan sebab tuan punye blog cute ke ape, takdelah seHOT blogger2 pompuan lain tu. Gambar pun dia tak letak. Ada sekeping kot. Nmpk bntuk manusia je gmbr tu...

Bukan juga sebab aku nak membodek naikkan trafik aku macam orng len slalu buat tu(ada ke?)

Pemilik blog ni yg menggunakan nama Sufi Haraki ni sebenarnya bekas rakan satu sekolah aku dulu time skolah menengah. (ini bukan sebab utama)

Entri-entrinya sangat menarik, dengan ayat yang teratur (walaupun seingat aku, aku slalu dpt markah
karangan BM lbey tinggi dr dia time skolah, tapi ayatnya skang lbey power) , sangat sesuai untuk muhasabah diri, dan banyak teguran yg positif.

Dia banyak guna dalil2 daripada hadis dan al-Quran untuk menyokong tulisannya.

Dia jugak ada join segmen aku hr tu: Segmen Sebarkan Walau 1 Ayat. Salah seorang peserta yang agak menarik kata2 yg dipilihnya.

Harap2 apa yg aku buat ni memberi sedikit manfaat kepada semua. Makin ramai yg kunjung blog dia, makin ramailah yang mendapat manfaat.
JOM TERJAH dan BACA! Bkn stakat tnggal jejak kt shoutbox tapi tak tngok ape pon isinya.


- monolog by keriikhwan -


Trimas sudi baca,semoga mendapat manfaat daripada entri ni :)

7 comments:

  1. nak jugak terjah halaman walaupon spatutnya sibuk dengan study,,hehee

    ReplyDelete
  2. waduh2....terharunya keri...terima kasih bebanyak sbb nk tlg up kan trafik blog sy..keri, yeke dulu markah Keri tinggi sokmo?koya jugak Keri nii=) anyway, keri is genius, tgk skrg lah, mcm2 cara kreatif buat utk aktifkn blog..so proud with ur effort! serius, mmg xreti nk tarik utk pmbaca jd follower..xjd follower pn xper, sbb tahu ramai jugak la yg share dgn tekan button share fb(selalu 40 org dan ke atas)..oklah la tu kan...TQ Keri

    ReplyDelete
  3. hehe..sronok plak tgk dua org 'tokoh' smkam ni..top scorer ibn sina katakn...hehe..teruskn menulis ya ashabi..segan plak tgk kgkawan sumer hebat2 loni..

    -syahril

    ReplyDelete
  4. Sufi : ok sesangat la tuh. bkn apa, nk suh oghe hok singgah sini gi jenguk sana. huraian sufi lg detail. sini lebih ringan, sebb target audiens pn lebih kpd students.

    Syahril : misteri sengoti bdk nih, pelik2 nama dia

    ReplyDelete
  5. 3no : studyle... hbis exam ni terjah le puas2 haha... tp stkat nk release tensen kejap tu Ok la... :)

    ReplyDelete
  6. Keri: betul2, kita ada trget masing2...so, penulisan pn kena sesuai dgn target kita..

    Syahril: top scorer jgk dia padahal

    ReplyDelete
  7. salam,dah singgah ke dua-duanya..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...